Архив на блога

Турция купува нови високоскоростни влакове от Siemens в сделка за 340 млн. евро (420 млн. долара).


"Турските държавни железници подписаха договор за 10 високоскоростни влака Velaro със Siemens, който представи най-благоприятната оферта в търга", съобщават от германския индустриален гигант.
Договорът, който е на стойност около 340 млн. евро, включва и поддръжката, ремонта и почистването на влаковете за период от 3 години. С новите мотриси, влаковете Velaro в южната ни съседка се увеличават до 17, защото Velaro остава "еталон за високоскоростни влакове" по отношение на капацитета и комфорта.

В Турция влакът може напълно да използва всичките си силни страни и вече го доказва в ежедневневието. Седем високоскоростни влака Velaro вече са покрили над 5 млн. км пътнически услуги в Турция от 2015 г. Такива композиции се използват и в Испания, Франция, Германия, Великобритания, Белгия, Русия, Китай и Холандия.
През последните години южната ни съседка реализира редица високоскоростни железопътни проекти. Всичко започна с откриването на линия Анкара-Ескишехир през 2009 г., последвано от маршрута Анкара-Коня с дължина над 200 км и линията Ескишехир-Истанбул през 2014 г.
Предстои Турция да инвестира 39 млрд. евро (46.4 млрд. долара) в железопътни линии през следващите 5 години и да разшири маршрутите на високоскоростните влакове до 41 града.
"Нашата цел е да преобразуваме всички наши линии в електрически и да повишим производителността до максимално ниво до 2023 г.", заяви турският министър на транспорта Ахмет Арслан по време на транспортен форум, където се събраха жп експерти от цял свят.
През последните 15 години Турция е инвестирала 18.5 млрд. евро (25 млрд. долара) в релсовите си пътища, включително и във високоскоростни влакове, като страната вече разполага с 1213 км високоскоростни жп линии.

В ход е изграждането на 3800 км релсови пътища, а жп проекти с обща дължина 11 582 км са в процес на търгове и проектиране.
Високоскоростните влакове вече обслужват 33% от населението на страната в 7 града. Турция е втората най-голяма държава след Китай в железопътното строителство. Целта е да завърши 11 700 км високоскоростни железопътни линии до 2023 г. и да свърже 41 града.


  Край





Няма коментари: