Архив на блога

5 ноември 2018 г.

Мостовете на Брунел - Втора част


Мостът Роял Албърт

Да вземем една въздушна снимка на моста „Роял Алберт“ и с помощта на компютърната графика да отстраним висящия пътен мост, известен като мост „Тамар“. Защо е необходимо това? - ще попитат някои. На тях ще отговоря, за да се върнем 160 години назад.
Птичи поглед към река Тамар без съвременния пътен мост над реката

Представете си широката над 300 метра река Тамар, която трябва да бъде премината с железопътен мост, който да има най-много една опора в плавателната част на реката, да е на височина най-малко 30 метра над водното ниво и да е достатъчно евтин и удобен за експлоатация, че да предизвика одобрението на Адмиралтейството, депутатите в Британския парламент и ръководството на железопътните компании, изграждащи моста!
Преди да дадете отговора си на съвременни проектанти на мостове, на съвременни строители на мостове или просто на любители на мостовете, вижте  реката, която трябва да бъде премостена, замислете се, че нямате на разположение два от материалите, които са най-широко прилагани в мостовото строителство в наши дни – стомана и бетон!
След което пристъпете към решението на задачата!


Повече за моста „Роял Албърт“ може да прочетете  ТУК 




1 коментар:

Nevy каза...

Много полезен сайт за строителство! Браво! ❤️ Страхотно! Благодаря за добрия блог! Определено ще го посетя отново!
╰┈➤ ① Maistor.org

╰┈➤ ① Stroitelstvo.eu